Google Search

Google
 

onsdag, april 11, 2007

Nybolig stjæler ...

Jeg er blevet bestjålet !

Nybolig har lanceret en brevkasse på nettet - og i mangel af større opfindsomhed, har de stjålet mit navn ! Brevkassen har nemlig fået navnet "EjendomsMail'eren" - og de har ovenikøbet fået lavet et fikst lille ikon:

Det er ikke fordi jeg render rundt med et stort ego og illusioner om at alle burde kende mit navn. Men jeg har dog lidt at have det i... Jeg har skrevet under navnet siden august 2006 og foretager man en simpel søgning på Google på navnet, omhandler samtlige hits på første side min lille blog... Er det for meget forlangt, at de undersøger sagen lidt inden de lancerer nye projekter.
Det må være på sin plads med en mail til Nybolig for en forklaring...
--- UPDATE ---
Til: lisj@nykredit.dk (Den adresse de oplyser på Nybolig.dk
Til rette vedkommende,
Jeg er netop blevet opmærksom på, at I har lanceret en funktion på Nybolig.dk under navnet "Ejendomsmaileren".
Dette navn har jeg benyttet i min egenskab af forfatter til webloggen Ejendomsmaileren, der skrives på http://blogspot.ejendomsmaileren.com. Jeg har skrevet regelmæssigt på denne blog siden august 2006, hvorfor navnet er ganske indarbejdet. Emnet for denne blog er den danske mæglerbranche.
I henhold til Varemærkelovens §3 stk2. skal jeg derfor anmode Dem om at ophøre med at benytte navnet "Ejendomsmaileren".
Jeg ser frem til at høre fra Dem.
Med venlig hilsen
Ejendomsmaileren

4 kommentarer:

Anonym sagde ...

Nybolig er jo landets mest utroværdige kæde så lidt tyveri hist og her...det ser man vel stort på.

Du har da retten til det navn!

Måske er det er snedigt forsøg på at få dig ud af busken nu hvor en Nybolig mægler blev kåret til årets K3ér)

Ejendomsmaileren sagde ...

Hehe - jeg havde ikke lige tænkt over den forbindelse - så paranoid er jeg alligevel ikke :-)

Jeg har nu skrevet til Nybolig (se update på indlægget), og afventer deres svar med spænding...

Jeg så i øvrigt godt artiklen i Børsen i dag om (u)troværdighedsmålingen - ganske interessant. Lagde også mærke til at Estate og Realmæglerne manglede på listen, men at RobinHus var med. Så er de da rykket noget op i kendskab...

Anonym sagde ...

Jeg syntes du har en absolut fremragende blog, men til tider syntes jeg godt man kan mærke hvilken front du holder til (kæder). At Nybolig ikke har undersøgt "markedet" ordenligt netop omkring deres nye brand "Ejendomsmaileren" er en ting, men hvis vi alle skal til at være så smålige, som jeg syntes du er, så kan vi efterhånden finde ting overalt som ikke er i overensstemmelse varemærkelovens §3 stk2. Lad dem dog bruge "Ejendomsmaileren" i bedset tilfælde er det jo gratis reklame for dig? ;)

Anonym sagde ...

Jeg synes det her er en helt ynkelig sag - lidt i stil med VUF og VUC på Frederiksberg.

Jeg kan sq godtnok ikke på noget pinkt se at ejendomsmaileren.blogger.com har noget at gøre med ejendomsmaileren.dk..

Hvor små sko går nykredit i?!