Google Search

Google
 

fredag, juni 01, 2007

Ejendomsmaileren på bus-tur

Nykredit har nu for alvor lanceret deres kampagne for at øge kendskabet til min blog. Ejendomsmaileren optræder således nu på buslangsider i hovedstadsområdet - og alle besøgende, der har fundet mig ad den vej byder hermed hjertligt velkommen :-)

Nye læsere - der undrer sig over denne sammenhæng - henvises til mine tidligere indlæg om Nykredits kapring af navnet på min blog - Ejendomsmaileren.

Nykredits kampagne lover svar på alle mulige spørgsmål - hvorfor Nykredit ikke checkede om navnet var i brug, før de lancerede deres kampagne, har jeg dog endnu ikke fået svar på...
Til gengæld er historien blevet samlet op at internet-avisen ComOn, der i går skrev en kort artikel om sagen: Blogger i navnekrig med Nybolig. Nu er krig måske så skarpt et ord, men det er jo altid rart med lidt opbakning...

Nåh, men når jeg nu alligevel er i krig (!), så er det måske værd at dvæle lidt ved det koncept, som de har valgt at (mis)bruge mit navn til:

Under overskriften "EjendomsMail'eren" giver Nybolig nu interesserede købere adgang til at sende en besked til mægleren vedrørende en sag. Man inviteres til at spørge om alt (se eksempel her). Den kyndige læsers opmærksomhed henledes her særligt til punkt 3 på listen - her opfordres køberen nemlig til at afvige et bud på ejendommen. I sig selv er det ikke voldsomt innovativt, i betragtning af at home, EDC, RobinHus og flere andre for længst har lagt denne funktionalitet på... Det bliver først interessant, når man erindrer følgende udtalelse:

"Det gør markedet mere useriøst. [...] Jeg frygter, at det er begyndelsen til, at vi som branche undergraver vores job. Det næste skridt kan blive, at sælgere lige så godt selv kan sætte en annonce i avisen"
Citat Per Faurholt, Nybolig.

Tja, måske man skulle spørge "EjendomsMail'eren" om baggrunden for denne ko-vending ?

Ingen kommentarer: