Google Search

Google
 

mandag, maj 14, 2007

Vær tjekket og få succes

Ja, man tror jo at det er løgn ! Men det er det desværre ikke...

DE har som sædvanlig lagt et stort stykke arbejde i planlægningen af årets landsmøde, der afvikles den 24. maj. Programmet rummer faglige indhold om forandringsparathed og fremtidens elektroniske bolighandel - og så kommer så følgende indlæg (og jeg citerer fra det officielle program - for jeg kan ikke selv skrive det bedre):

"Manden bag bøgerne ”Den Store Blærerøv”, ”Blærerøvens Guide Til Moderne Etiquettte” og ”SEX, Hvor svært kan det være?”. Mange af DE's medlemmer husker sikkert med stor fornøjelse det provokerende pust, han gav ved Landsmødets ungdomsarrangement for nogle år siden, og nu kommer han altså igen for at sætte en fed streg under, at charme, selvtillid og lækkert hår er et godt skridt på vejen til at opnå succes. Udseende og adfærd i det daglige rollespil har nemlig stigende indflydelse på, hvor meget held man har med at sælge et hus, en ideologi eller bare charmere et andet menneske - grundlæggende er problemstillingen den samme! En stærk visuel identitet kan være dit vigtigste salgsparameter og din stærkeste allierede, men hvis du lader tilfældighederne råde, kan din visuelle fremtoning være din værste fjende, lyder advarslen."

Ja - du har helt ret. DE har i deres visdom beslutte at lade Mads "Jeg er en blærerøv" Barner-Christensen fremstå som branchens store inspirator ! Manden, der - om nogen - symboliserer den hurtige fyr i dyre jakkesæt, hurtige biler og blinkende Rolex-ure (et på hver arm, hvis rygterne taler sandt). Vi taler om manden der ER Eddie-C ! Ham hiver vi sgu' frem på scenen foran den samlede danske verdenspresse, så alle kan se, hvor vi finder vores inspiration !

Jeg savner ord !


Jeg har tidligere belemret læserne af min blog med henvisninger til den kampagne for forbedring af danske ejendomsmægleres image, der nu har været undervejs i snart et år. I den mellemliggende periode har dette image taget endnu et par hårde slag - senest med weekendens omtale i Ekstra Bladet af kendelser i Klagenævnet (hvor home og Danbolig kappes om den tvivlsomme ære som landets værste ejendomsmæglere). Overskriften "Home fusker for flest penge" har næppe vakt stor glæde i Århus (eller på Holmens Kanal).

På en eller anden måde føler jeg ikke rigtig, at en præsentation om betydningen af lækre jakkesæt og dyre Rolex-ure, er vejen til løsningen af branchens problemer. Særligt ikke hvis en journalist skulle forvilde sig ind på årsmødet ... i så tilfælde kunne det meget vel ende med, at vores fælles image-udfordringer bliver større før den bliver mindre !

Vel mødt til landsmøde ...

4 kommentarer:

Anonym sagde ...

Godt jeg har udmeldt mig af DE - den forening er efterhånden så utroværdig, at med mindre man bekender sig til "lækkert hår og smart opførsel" som det væsentligste indhold i ejendomsmæglergerningen, så har man ikke længere noget tilhørsforhold til DE.

Jeg forstår stadig ikke, at denne blog ikke har flere deltagere fra branchen...?

Ejendomsmaileren sagde ...

Måske er jeg bare en enlig stemme - og hovedparten af branchen står skulder ved skulder bag DE ?

Måske man skulle følge Uttentahls eksempel og forlade branchen ...

Anonym sagde ...

Ikke at det har noget med dette indlæg at gøre. Men nu Nybolig mener at hedde ejendomsmaileren så kan du jo tage et nyt navn. F.eks Ejendomsstjæleren el.lign. Det er også ufatteligt at Nybolig ikke lader dette ligge, det her giver dig da kun ekstra opmærksomhed og dårlig omtale for Nybolig

Ejendomsmaileren sagde ...

Ja, jeg forstår jo egentlig heller ikke Nybolig i denne sag - særligt ikke hvorfor de ikke i det mindste forsøgte at kontakte mig inden de lancerede kampagnen ?!?