Google Search

Google
 

torsdag, september 13, 2007

Danbolig rykker til Sverige

Det var ihvertfald min første indskydelse, da jeg faldt over dette link på Google:

Noget overrasket over ikke at have hørt noget om et så væsentligt initiativ, klikkede jeg straks på linket for at se, hvordan invasionen af Sverige så ud...

Stor var min overraskelse så, da det viste sig at Danbolig.se ikke rigtig mindede om det danske website, men derimod åbenbart ejes af et par svenskere fra Helsingborg, der har fundet en fiks måde at trække danske øje til svenske boliger.

Trods mine egne skærmydsler med Nybolig omkring navnet på denne blog, som hovedkontoret så brutalt har kopieret, er jeg ikke ekspert i varemærkeret. Der er nok ikke nogen tvivl om, at deres aktiviteter i Danmark overfor danske brugere krænker Danboligs rettigheder. Sitet er trods alt målrettet direkte imod danske brugere. Det kan dog godt blive ganske svært at gøre noget ved dem...

Jeg mener at vide, at man skal etablere et lokalt firma, hvis man ønsker at registrere et domæne-navn. Hvad man så skriver på det website, er i udgangspunktet underlagt svensk lov. Jeg er derfor spændt på, om Danbolig har tænkt sig at gøre noget ved sagen - eller om de bare lader dem være.

I skrivende stund er nybolig.se stadig ledigt og det samme er estate.se. Til gengæld er både home.se og edc.se optaget af lokale svenske virksomheder. Interessant nok var RobinHus.se og poulerikbech.se de eneste af de domæner, jeg har prøvet, der peger tilbage på den danske kæde...

Jeg tror jeg sender en mail til Danboligs hovedkontor og ser om de har en kommentar ...

P.s. Jeg har i øvrigt tilføjet en mulighed for at abonnere på indlæg (helt anonymt naturligvis) fra min blog via feedblitz.com. Bare udfyld e-mail adressen i boksen øverst til højre, så får du automatisk besked om nye indlæg.

6 kommentarer:

Anonym sagde ...

Tidligere var det sådan, at man enten skulle bo eller drive virksomhed i Sverige for at købe et domæne, men den begrænsning er der ikke længere.

Ejendomsmaileren sagde ...

ok. Men det forklarer jo noget. Til gengæld bliver det vel så desto mere en gåde, hvorfor de danske køder ikke har registreret deres navne i Sverige ?

Men ok, man kan vel ikke forudsige alt...

Anonym sagde ...

tak for en super blog...god og professionel, in case du ikke har set det her tænke jeg det havde interesse

http://www.boligdebatten.dk/generelt/715-tv2-soger.html

Ejendomsmaileren sagde ...

Mange tak for din positive kommentar.

Jeg har checket dit link, og noget kunne altså tyde på, at branchen kan se frem til endnu et oplysende TV indslag om ejendomsmæglernes ringe indsats ... Hurra !

Anonym sagde ...

Fuldstændig, latterlig journalistisk vinkel. Hvad fanden sker der på redaktionerne og Danmarks Journalisthøjskole?

At gøre boligejere til ofre er jo så prætentiøst at ingen kan tage det alvorligt. Hvad er det vi skal tude over? At de ikke får 1 mill. men kun ½ mill, ud af at sælge. At de har valgt at finansiere sig tåbeligt i F1 lån, så de kunne få råd til to Audier i carporten?

Tænk man gider blive ved med at være mægler!

Anonym sagde ...

det er til at græde snot over...hvorfor er der ingen der forstår at ejenddomsmæglere er interesseret i omsætning og handler fremfor et fastfrosset marked...